protasi-planou-therapeias-meta-apo-aksiologisi.png

Κρουστικός Υπέρηχος

Τι είναι η θεραπεία με κρουστικό υπέρηχο;

Η θεραπεία με κρουστικά κύματα (schockwaves), μέσω της χρήση του κρουστικού υπερήχου, αποτελεί μία σύγχρονη και εξαιρετικά αποτελεσματική μέθοδο για την αποκατάσταση ενός συνόλου χρόνιων μυοσκελετικών παθήσεων που στο παρελθόν αντιμετωπίζονταν κυρίως χειρουργικά. Σήμερα, η εφαρμογή του κρουστικού υπερήχου έχει αντικαταστήσει σε μεγάλο βαθμό τη χειρουργική επέμβαση και θεωρείται η αποτελεσματικότερη, μη-επεμβατική τεχνική για τα μυοσκελετικά προβλήματα που ταλαιπωρούν τους ασθενείς.

Πώς λειτουργεί ο κρουστικός υπέρηχος;

Ο συμπιεσμένος αέρας εντός του μηχανήματος κινεί με ταχύτητα ένα βλήμα το οποίο μεταφέρει κινητική ενέργεια στον εφαρμογέα που με τη σειρά του την εστιάζει και τη μεταφέρει ακριβώς στο σημείο του πόνου. Με αυτό τον τρόπο παράγονται κρουστικά κύματα που μεταδίδουν την ενέργειά τους σε συγκεκριμένους ιστούς του σώματος, με αποτέλεσμα την αύξηση της αιματικής ροής και την κινητοποίηση της διαδικασίας ανάπλασης και επανόρθωσης στα οστά, στους τένοντες και σε άλλους μαλακούς ιστούς.

Για ποιες παθήσεις συνιστάται;

Η αποτελεσματική θεραπευτική δράση των κρουστικών κυμάτων έχει ως άμεσο στόχο τη μετατροπή της πάθησης από τη φλεγμονώδη κατάσταση στην οξεία κατάσταση, ώστε ο οργανισμός να ενεργοποιηθεί και να ξεκινήσει τις διαδικασίες αυτοεπούλωσης.

Οι συνηθέστερες παθήσεις στις οποίες εφαρμόζεται ο κρουστικός υπέρηχος είναι:

• Ασβεστοποιός τενοντίτιδα του ώμου
  • Άκανθα πτέρνας – Πελματιαία απωνευρωσίτιδα
  • Σύνδρομο διασταύρωσης της πηχεοκαρπικής στους αθλητές
  • Επώδυνοι μυϊκοί σπασμοί
  • Έσω & έξω επικονδυλίτιδα του αγκώνα (Tennis – golfers elbow)
  • Τενοντίτιδα Αχίλλειου τένοντα
  • Σύνδρομο πρόσθιου – οπίσθιου κνημιαίου
  • Τενοντοπάθεια επιγονατιδικού τένοντα
  • Τροχαντηρίτιδα του ισχίου
  • Πόνος στη βουβωνικοί περιοχή και το ισχίο σε αθλητές, κ.ά.

Η θεραπεία με κρουστικό υπέρηχο αντενδείκνυται στις παρακάτω περιπτώσεις:

1. Εγκυμοσύνη
  2. Όγκοι στην περιοχή όπου εφαρμόζεται ο κρουστικός υπέρηχος
  3. Οξεία φλεγμονή στην περιοχή όπου εφαρμόζεται ο κρουστικός υπέρηχος
  4. Σε ασθενείς που λαμβάνουν αντιπηκτικά φάρμακα

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του κρουστικού υπερήχου;

Είναι μία σύγχρονη και αποτελεσματική πρακτική με άμεσα αλλά μακροχρόνια αποτελέσματα. Είναι μη-επεμβατική θεραπεία που στοχεύει άμεσα στο σημείο του πόνου. Είναι θεραπεία απαλλαγμένη από τη χρήση φαρμάκων ή αναισθητικών. Είναι καλά ανεκτή θεραπεία και η ενόχληση που ενδεχομένως να παρουσιαστεί την ώρα που ο εφαρμογέας βρίσκεται στο σημείο του πόνου εξαρτάται από τη φάση του προβλήματος (οξύ, οποξύ, χρόνιο). Είναι θεραπευτική πρακτική σύντομης διάρκειας, που κυμαίνεται από 10-15 λεπτά, αναλόγως το περιστατικό.

Πόσες συνεδρίες είναι απαραίτητες;

Ο αριθμός των συνεδριών εξαρτάται από το πρόβλημα, την έκταση της βλάβης, και την ανταπόκριση της πάσχουσας περιοχής στη θεραπεία. Οι περισσότεροι ασθενείς νιώθουν αισθητή βελτίωση και ανακούφιση από τον πόνο ήδη από την πρώτη θεραπεία. Ο αριθμός των συνεδριών που προτείνεται είναι συνολικά 5, με συχνότητα 1 συνεδρία την εβδομάδα.

Στο κέντρο φυσικοθεραπείας PhysioWave κάθε ασθενής αντιμετωπίζεται εξατομικευμένα και κάθε θεραπεία είναι στοχευμένη και ειδικά μελετημένη ώστε να προσφέρει άμεση ανακούφιση από τον πόνο σε συνδυασμό με τα μέγιστα θεραπευτικά αποτελέσματα.