kliniki-aksiologisi-asthenous-gia-plano-fysikotherapeias.png

Θεραπεία με Ρεύματα & Υπερήχους

Τι είναι η θεραπεία με ρεύματα;

Η θεραπεία με ρεύματα (ηλεκτροθεραπεία) είναι η χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας για θεραπευτικούς σκοπούς. Η θεραπεία με τη χρήση μετασχηματισμένου ηλεκτρικού ρεύματος εφαρμόζεται ευρέως στη φυσικοθεραπεία, καθώς η δράση του έχει αποδειχτεί πολύ αποτελεσματική στην αποκατάσταση και θεραπεία οξέων περιστατικών και χρόνιων παθήσεων, τραυματικών καταστάσεων και επώδυνων συνδρόμων.

Ποια είναι τα είδη των ρευμάτων;

Τα είδη των ρευμάτων που χρησιμοποιούνται είναι πολλά και η επιλογή του εκάστοτε ρεύματος έχει να κάνει με την πάθηση. Συνεπώς, ανάλογα με την πάθηση επιλέγεται και διαφορετικός τύπος ρεύματος:

• Αναλγητικά ρεύματα TENS
  • Φαραδικά ρεύματα
  • Γαλβανικά ρεύματα
  • Ρωσική διέγερση (RS)
  • Παλμικά ρεύματα
  • Διαδυναμικά ρεύματα
  • Διασταυρούμενα ρεύματα
  • Μικρορεύματα
  • Μονοφασικοί παλμοί (τετραγωνικός, τριγωνικός, Traebert)
  • Ιοντοφόρεση

Πώς λειτουργούν θεραπευτικά τα ρεύματα;

Το ηλεκτρικό ρεύμα διαπερνά το δέρμα μέσω της τοποθέτησης ειδικών ηλεκτροδίων, και είτε δρα ανακουφιστικά (αναλγητικά ρεύματα), είτε δρα ενισχυτικά (ρεύματα διέγερσης). Η ηλεκτροθεραπεία χρησιμοποιεί μετασχηματισμένο ρεύμα ‒ίδιο σχεδόν με τις φυσικές ηλεκτρικές συχνότητες του σώματος‒, το οποίο παράγει ενδογενή αναλγητικά, δηλαδή χημικές ουσίες που παράγονται από τον ίδιο τον οργανισμό. Αυτές οι χημικές ουσίες μπλοκάρουν τη μεταφορά μηνύματος του πόνου στον εγκέφαλο και έτσι σταδιακά το αίσθημα του πόνου μειώνεται ώσπου εξαφανίζεται. Το είδος του ρεύματος, η ένταση και η συχνότητα της ηλεκτροδιέγερσης επιλέγονται από τον φυσικοθεραπευτή, ανάλογα με την πάθηση και τη βαρύτητα του περιστατικού.

Ποια είναι τα θεραπευτικά οφέλη της ηλεκτροθεραπείας;

Η εφαρμογή της ηλεκτροδιέγερσης έχει πολλαπλά θεραπευτικά οφέλη:

• Προκαλεί αναλγησία
  • Χαλαρώνει τους μυϊκούς σπασμούς
  • Βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος
  • Βελτιώνει & ταυτόχρονα επιβραδύνει τη μυϊκή ατροφία
  • Τονώνει το δέρμα και προκαλεί την παραγωγή κολλαγόνου
  • Δρα ευεργετικά στις μυϊκές κακώσεις, στους χρόνιους πόνους & τις φλεγμονές
  • Ενισχύει την απορρόφηση αναλγητικών & αντιφλεγμονωδών αλοιφών μέσω της ιοντοφόρεσης

Τι είναι η θεραπεία με υπερήχους στη φυσικοθεραπεία;

Η θεραπεία με υπερήχους στη φυσικοθεραπεία εφαρμόζεται στον ασθενή μέσω της χρήσης του υπερήχου, του μηχανήματος που μετατρέπει την ηλεκτρική ενέργεια σε μηχανικές δονήσεις, με σκοπό να φτάσουν στα βαθύτερα στρώματα του δέρματος. Η διαφορά του θεραπευτικού υπερήχου στη φυσικοθεραπεία από τον διαγνωστικό υπέρηχο της ιατρικής είναι ότι ο θεραπευτικός υπέρηχος εκπέμπει ηχητικά κύματα στις συχνότητες των 1 έως 3MHz που διαπερνούν τα μαλακά μόρια των ιστών δρώντας αναλγητικά και θεραπευτικά.

Για ποιες παθήσεις συνιστάται ο υπέρηχος;

Ο θεραπευτικός υπέρηχος έχει ευρεία εφαρμογή σε παθήσεις όπως:

• Οσφυαλγία – Ισχιαλγία
  • Αιμάτωμα
  • Επικονδυλίτιδα
  • Τενοντίτιδα
  • Θλάση
  • Διάστρεμμα
  • Σύνδρομο Καρπιαίου Σωλήνα
  • Ρήξη μηνίσκου
  • Ραιβόκρανο
  • Κάταγμα
  • Αυχενικό σύνδρομο
  • Σπονδυλόλυση – Σπονδυλολίσθιση
  • Επικονδυλίτιδα αγκώνα, κ.ά.

Πώς λειτουργεί θεραπευτικά ο υπέρηχος;

Ο υπέρηχος στη φυσικοθεραπεία είναι ένα θεραπευτικό μηχάνημα του οποίου η κεφαλή εφάπτεται στο δέρμα του ασθενή εκπέμποντας ηχητικά κύματα υψηλής συχνότητας και θερμαίνοντας την πάσχουσα περιοχή. Μεταξύ του δέρματος και της κεφαλής απλώνεται μία ειδική γέλη (gel) ώστε να αποκλειστούν τα στρώματα αέρος, τα ηχητικά κύματα να μεταδοθούν βαθύτερα και η θεραπεία να είναι αποτελεσματικότερη. Ο υπέρηχος ως θεραπεία είναι ανώδυνη, προκαλεί υπεραιμία στους ιστούς, επιταχύνει τους μηχανισμούς επούλωσης και έχει αναλγητικά και αντιφλεγμονώδη θεραπευτικά αποτελέσματα μέσω της φωνοφόρεσης, της τεχνικής κατά την οποία εισάγονται φαρμακευτικές ουσίες με σκοπό την ανακούφιση από τον πόνο και τη μείωση του οιδήματος.

Στο κέντρο φυσικοθεραπείας PhysioWave, οι θεραπείες με ρεύματα και υπερήχους είναι απόλυτα εξειδικευμένες και εφαρμόζονται με βαθιά γνώση και εμπειρία, για να επιτευχθεί το μέγιστο θεραπευτικό αποτέλεσμα.