physiowave-physical-manual-therapy.png

Χειροθεραπεία

Τι είναι η χειροθεραπεία;

Η χειροθεραπεία (Manual Therapy) είναι μία εξειδικευμένη μέθοδος μυοσκελετικής και νευρομυοσκελετικής αποκατάστασης κατά την οποία o φυσικοθεραπευτής χρησιμοποιεί τα χέρια του και κινήσεις με το σώμα του ασθενή για τη θεραπεία της περιοχής που έχει υποστεί βλάβη. Κατά τη χειροθεραπεία γίνεται αποκλειστικά η εφαρμογή χειροπρακτικών τεχνικών με εξειδικευμένες κινήσεις των χεριών, χωρίς τη χρήση μηχανημάτων ή φαρμάκων.

Ποιος είναι ο μηχανισμός δράσης της χειροθεραπείας;

Όπως κάθε θεραπευτική πρακτική, έτσι και η επιλογή της χειροθεραπείας ως μέθοδος αποκατάστασης επιλέγεται από τον φυσικοθεραπευτή ανάλογα με το περιστατικό. Ο τρόπος με τον οποίο η χειροθεραπεία επιδρά στο σώμα για την ανακούφιση του πόνου είναι κατά βάση νευροφυσιολογικός, έχει δηλαδή να κάνει με την αλληλεπίδραση του νευρολογικού συστήματος με το σώμα. Έχει επίσης αποδειχθεί ότι η χειροθεραπεία έχει και θετική επίδραση στην ψυχολογία του ασθενή λόγω της άμεσης ανακούφισης από τον πόνο. Κατ’ επέκταση, ο φυσικοθεραπευτής μπορεί να εφαρμόσει επιπλέον βοηθητικές πρακτικές (διατάσεις, θεραπευτικές ασκήσεις) με άμεσα και μακροχρόνια αποτελέσματα. Επομένως, απώτερος σκοπός της χειροθεραπείας είναι όχι μόνο να θεραπεύσει το σύμπτωμα, δηλαδή τον πόνο, αλλά πάνω απ’ όλα την αιτία που το προκάλεσε.

Ποιο είναι το πλάνο θεραπείας;

Η πρώτη συνεδρία είναι κρίσιμης σημασίας για το πλάνο που θεραπείας που θα επιλέξει ο φυσικοθεραπευτής. Αρχικά, ο φυσικοθεραπευτής θα ζητήσει από τον ασθενή λεπτομερές ιστορικό, θα του κάνει ερωτήσεις για τον τρόπο ζωής και για τη σωματική και ψυχολογική του υγεία. Επίσης θα παρατηρήσει λεπτομέρειες όπως τη στάση και την κίνηση του σώματος, και τον τρόπο έκφρασης. Θα κάνει κλινική αξιολόγηση με ψηλάφηση των μυών και των οστών και η συνολική αξιολόγηση θα ολοκληρωθεί εφαρμόζοντας συγκεκριμένα τεστ για να εντοπιστεί η δυσλειτουργική περιοχή αλλά και η πηγή του πόνου.

Λαμβάνοντας υπόψη όλες αυτές τις παραμέτρους, ο φυσικοθεραπευτής αποκτά ξεκάθαρη εικόνα της ψυχοσωματικής κατάστασης του ασθενή.

Στη συνέχεια, ο φυσικοθεραπευτής θα καταρτίσει το πλάνο θεραπείας, το οποίο περιλαμβάνει ειδικές τεχνικές (χειρομαλάξεις, νευρομυϊκές τεχνικές, διατάσεις, ασκήσεις σταθεροποίησης, κ.ά.) με σκοπό την ανακούφιση από τον πόνο και την αποκατάσταση της σωστής ανατομικής διάταξης του σκελετού.

Για ποιες παθήσεις συνιστάται;

Η χειροθεραπεία συνιστάται στις ακόλουθες περιπτώσεις:

• Πόνοι της σπονδυλικής στήλης (αυχενικό σύνδρομο, οσφυαλγία, ισχιαλγία, ιερολαγονίτιδα, ημικρανία, κράμπες, κ.ά.)
  • Παθήσεις των αρθρώσεων (ρευματοειδής αρθρίτιδα, οστεοαρθρίτιδα)
  • Νευρολογικές παθήσεις (πάρεση προσωπικού, νευραλγία τριδύμου, μουδιάσματα άνω & κάτω άκρων, κ.ά.)
  • Τενοντοπάθειες (επικονδυλίτιδα, τενοντοπάθεια αχιλλείου, σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα, πελματιαία απονευροσιοπάθεια, κ.ά.)

Στο κέντρο φυσικοθεραπείας PhysioWave η χειροθεραπευτική προσέγγιση και αξιολόγηση είναι απόλυτα εξατομικευμένες και εφαρμόζονται με βαθιά γνώση και εμπειρία, για να επιτευχθεί το μέγιστο θεραπευτικό αποτέλεσμα.